fbpx
  • Czcionka: A A+ A++
  • Interlinia: zresetuj wielkość interlinii włącz większą interlinie+
  • Kontrast: włącz kontrast wyłącz kontrast
  • Mapa strony: mapa strony

projekty norweskie logotypy

Akademia Nauk Stosowanych w Koninie korzysta z dofinansowania projektu pn. „Intensywne szkolenia przyczyniające się do rozwoju kompetencji zarządczych pracowników dydaktycznych Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie” o wartości 15.790,00 EUR, otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG.

Projekt polega na zorganizowaniu i przeprowadzeniu 5-dniowego szkolenia warsztatowego dla kadry ANS w Koninie – 16 dydaktyków pełniących obecnie lub mogących w przyszłości pełnić funkcje zarządcze na uczelni. Szkolenia mają na celu rozwijanie kompetencji osobowych, interpersonalnych, międzykulturowych i zarządczych, przygotowanie uczestników projektu do skutecznego pełnienia zarządzających i decyzyjnych ról w instytucji edukacyjnej, co przełoży się bezpośrednio na efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi i efektywną pracę zespołową.

Tematyka szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

  • „Rozwój kompetencji społecznych, obywatelskich i międzykulturowych, zmierzających do rozwoju kultury jakości i lepszego zarządzania zasobami ludzkimi”
  • „Mechanizmy efektywnego zarządzania w sektorze edukacji; Rozwój kultury jakości i zarządzanie jakością w edukacji”
  • Komunikacja interpersonalna (efektywna komunikacja)
  • Efektywne zarządzanie zespołem (trening potencjału zarządczego)
  • HRM – efektywne delegowanie zadań i odpowiedzialności; rozwiązywanie konfliktów; kompetencje zarządcze; planowanie i wdrażanie ścieżek kariery

Szkolenia będą prowadzone przez 2 doświadczonych trenerów z Norwegii – osoby znające zarówno specyfikę funkcjonowania publicznej jednostki edukacyjnej, jak też mające wieloletnie doświadczenie zarządcze.

Okres realizacji projektu: 01.04.2022-30.06.2022

Fundusze EOG reprezentują wkład Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w tworzenie Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej.

Istnieją dwa cele ogólne: ograniczenie nierówności ekonomicznych i społecznych w Europie i wzmocnienie relacji dwustronnych pomiędzy państwami-darczyńcami a 15 krajami UE z Europy Środkowej i Południowej i obszaru Morza Bałtyckiego.

Trzy Państwa-Darczyńcy ściśle współpracują z UE w ramach Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG).

Darczyńcy przekazali 3,3 miliarda euro w ramach kolejnych programów funduszy w latach 1994–2014. Fundusze EOG na lata 2014–2021 wynoszą 1,55 miliarda euro. Priorytety na ten okres to:

#1 innowacje, badania naukowe, edukacja i konkurencyjność;

#2 integracja społeczna, zatrudnienie młodzieży i ograniczenie ubóstwa;

#3 środowisko, energia, zmiany klimatu i gospodarka niskoemisyjna;

#4 kultura, społeczeństwo obywatelskie, dobre zarządzanie i podstawowe prawa;

#5 sprawiedliwość i sprawy wewnętrzne.

Fundusze EOG są wspólnie finansowane przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię, których wkład oparty jest na ich PKB.

Kwalifikowalność do funduszy wynika ze spełnienia kryteriów określonych w ramach Funduszu Spójności UE przeznaczonego dla państw członkowskich, w których dochód krajowy brutto na mieszkańca jest niższy niż 90% średniej unijnej.

eeagrants.org 

 

Oświadczenie uczestnika projektu (RODO)

Oświadczenie o wykorzystaniu wizerunku

----------------------------------------------------------------------------

The University of Applied Sciences in Konin uses the grant received from Iceland, Liechtenstein and Norway under the EEA funds to finance the project entitled "Intensive training contributing to the development of managerial competences of academic teaching staff of the University of Applied Sciences in Konin" worth EUR 15,790,

The project consists in organizing and conducting a 5-day workshop training for the staff of ANS in Konin - 16 academic teachers who currently or may in the future perform management functions at the university. The trainings are aimed at developing personal, interpersonal, intercultural and managerial competences, preparing project participants for effective management and decision-making roles in an educational institution, which will translate directly into effective human resource management and effective teamwork.

The topics of the training include the following topics:

  • Development of social, civic and intercultural competences, aimed at developing a culture of quality and better management of human resources
  • Mechanisms for effective management in the education sector; Development of quality culture and quality management in education
  • Interpersonal communication (effective communication)
  • Effective team management (training of management potential)
  • HRM – effective delegation of tasks and responsibilities; solving the conflict; management competences; planning and implementing career paths

The trainings will be conducted by 2 experienced trainers from Norway - people who know both the specifics of the functioning of a public educational institution and have many years of management experience.

Project implementation period: 1 April 2022 – 30 June 2022

The EEA Funds represent the contribution of Iceland, Liechtenstein and Norway to a green, competitive and inclusive Europe.

There are two general objectives: reducing economic and social disparities in Europe and strengthening bilateral relations between the donor states and the 15 EU countries from Central and Southern Europe and the Baltic Sea area.

The three Donor States work closely with the EU under the Agreement on the European Economic Area (EEA).

Donors provided €3.3 billion through successive programs of funds between 1994 and 2014. EEA funding for 2014-2021 amounts to €1.55 billion. The priorities for this period are:

#1 innovation, research, education and competitiveness;

#2 social inclusion, youth employment and poverty reduction;

#3 environment, energy, climate change and low carbon economy;

#4 culture, civil society, good governance and fundamental rights;

#5 justice and home affairs.

The EEA funds are jointly funded by Iceland, Liechtenstein and Norway, with contributions based on their GDP.

Eligibility for the funds results from meeting the criteria set out in the EU Cohesion Fund for Member States where the gross domestic income per capita is lower than 90% of the EU average.

eeagrants.org


projekty norweskie logotypy

Akademia Nauk Stosowanych w Koninie korzysta z dofinansowania projektu pn. „Mobilność w szkolnictwie wyższym” o wartości 21.510,00 EUR, otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG.

Projekt polega na mobilności pracowników ANS (6 osób) oraz uczelni współpracujących: Oslo Metropolitan University, Norwegia (3 osoby) oraz Bifrost University, Islandia (3 osoby).

Okres realizacji projektu: 01.05.2022-30.09.2023.

Fundusze EOG reprezentują wkład Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w tworzenie Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej.

Istnieją dwa cele ogólne: ograniczenie nierówności ekonomicznych i społecznych w Europie i wzmocnienie relacji dwustronnych pomiędzy państwami-darczyńcami a 15 krajami UE z Europy Środkowej i Południowej i obszaru Morza Bałtyckiego.

Trzy Państwa-Darczyńcy ściśle współpracują z UE w ramach Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG).

Darczyńcy przekazali 3,3 miliarda euro w ramach kolejnych programów funduszy w latach 1994–2014. Fundusze EOG na lata 2014–2021 wynoszą 1,55 miliarda euro. Priorytety na ten okres to:

#1 innowacje, badania naukowe, edukacja i konkurencyjność;

#2 integracja społeczna, zatrudnienie młodzieży i ograniczenie ubóstwa;

#3 środowisko, energia, zmiany klimatu i gospodarka niskoemisyjna;

#4 kultura, społeczeństwo obywatelskie, dobre zarządzanie i podstawowe prawa;

#5 sprawiedliwość i sprawy wewnętrzne.

Fundusze EOG są wspólnie finansowane przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię, których wkład oparty jest na ich PKB.

Kwalifikowalność do funduszy wynika ze spełnienia kryteriów określonych w ramach Funduszu Spójności UE przeznaczonego dla państw członkowskich, w których dochód krajowy brutto na mieszkańca jest niższy niż 90% średniej unijnej.

eeagrants.org

Oświadczenie uczestnika projektu (RODO)

Oświadczenie o wykorzystaniu wizerunku

----------------------------------------------------------------------------

The University of Applied Sciences in Konin uses the grant for financing of the project entitled "Mobility in higher education" worth EUR 21,510, received from Iceland, Liechtenstein and Norway under the EEA funds.

The project consists in the mobility of employees of ANS (6 people) and cooperating universities: Oslo Metropolitan University, Norway (3 people) and Bifrost University, Iceland (3 people).

Project implementation period: 1 May 2022 – 30 September 2023.

The EEA Funds represent the contribution of Iceland, Liechtenstein and Norway to a green, competitive and inclusive Europe.

There are two general objectives: reducing economic and social disparities in Europe and strengthening bilateral relations between the donor states and the 15 EU countries from Central and Southern Europe and the Baltic Sea area.

The three Donor States work closely with the EU under the Agreement on the European Economic Area (EEA).

Donors provided €3.3 billion through successive programs of funds between 1994 and 2014. EEA funding for 2014-2021 amounts to €1.55 billion. The priorities for this period are:

#1 innovation, research, education and competitiveness;

#2 social inclusion, youth employment and poverty reduction;

#3 environment, energy, climate change and low carbon economy;

#4 culture, civil society, good governance and fundamental rights;

#5 justice and home affairs.

The EEA funds are jointly funded by Iceland, Liechtenstein and Norway, with contributions based on their GDP.

Eligibility for the funds results from meeting the criteria set out in the EU Cohesion Fund for Member States where the gross domestic income per capita is lower than 90% of the EU average.

eeagrants.org


logotypy projektowe
 

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie otrzymała

prawie 2,5 mln zł ze środków  UE na utworzenie

Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznej

 

7 maja 2020 r. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie podpisała umowę o dofinansowanie projektu pn.: „Utworzenie Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznej dla kierunku Pielęgniarstwo w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Koninie” (nr POWR.05.03.00-00-0017/19).

Projekt realizowany jest w partnerstwie z Wojewódzkim Szpitalem Zespolonym im. dr. Romana Ostrzyckiego w Koninie.

Wartość Projektu: 2 454 671,32 zł., w tym
wkład Europejskiego Funduszu Społecznego: 2 068 796,98zł

Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój – PO WER 2014-2020.

Numer i nazwa osi priorytetowej: V. Wsparcie dla obszaru zdrowia.
Numer i nazwa działania: 5.3 Wysoka jakość kształcenia na kierunkach medycznych.
Obszar realizacji projektu: województwo: wielkopolskie, powiat: Konin, gmina: Konin

Głównym celem Projektu jest poprawa jakości kształcenia na kierunku Pielęgniarstwo w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Koninie poprzez wdrożenie i realizację programu rozwojowego, w tym utworzenie w strukturach Uczelni Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznej dla kierunku Pielęgniarstwo.

Cele szczegółowe projektu to:

l) Wzmocnienie potencjału dydaktycznego Uczelni poprzez dostosowanie programu kształcenia do oczekiwań rynku pracy i kompleksowe szkolenia metodyczne kadry naukowej i personelu technicznego;

2) Wzmocnienie praktycznego przygotowania studentów, poprzez zwiększenie liczby zajęć prowadzonych metodami symulacji medycznej z wykorzystaniem nowoczesnego sprzętu oraz wzrost kompetencji w zakresie zmieniających się trendów epidemiologiczno-demograficznych;

3) Opracowanie programu rozwojowego PWSZ w zakresie kształcenia metodami symulacji medycznej podnoszące jakość kształcenia na kierunku pielęgniarstwo PWSZ w Koninie;

4) Utworzenie MCSM zgodnie ze standardami Ministerstwa Zdrowia.

Głównymi zadaniami zrealizowanymi w ramach projektu będą:

  • Prace adaptacyjne na potrzeby utworzenia MCSM,
  • Zakup wyposażenia do MCSM, w tym specjalistycznego sprzętu do symulacji,
  • Działania edukacyjne dla kadry dydaktycznej i technicznej, w tym organizacja i udział kadry tworzonego MCSM w szkoleniach metodycznych symulacji medycznej, medycznych szkoleniach specjalistycznych, szkoleniach dla kadry zarządzającej),
  • Działania edukacyjne dla studentów, doskonalące umiejętności zawodowe: udział w szkoleniach teoretycznych i praktycznych organizowanych stacjonarnie i w formie wyjazdowej,
  • Opracowanie bazy scenariuszy symulacyjnych.

Założeniem funkcjonowania Monoprofilowego Centrum Symulacji Medycznej jest podnoszenie kwalifikacji zawodowych przy wykorzystaniu technik symulacyjnych, poprzez odtworzenie sytuacji klinicznej w warunkach pracowni dydaktycznej. Oznacza to, że kształcenie odbywa się przy wykorzystaniu najnowszej technologii. Dlatego w Monoprofilowym Centrum Symulacji Medycznej powstaną następujące pracownie:

  • sala symulacji wysokiej wierności,
  • pomieszczenie kontrolne,
  • sala do ćwiczeń umiejętności technicznych,
  • sala do ćwiczeń umiejętności pielęgniarskich,
  • sala do prowadzenia czynności resuscytacyjnych w zakresie BLS
  • sala do prowadzenia czynności resuscytacyjnych w zakresie ALS
  • sala egzaminacyjna OSCE

Pomieszczenia dydaktyczne zostaną wyposażone w wysokospecjalistyczny sprzęt intensywnego nadzoru, system audio-video, symulatory wysokiej wierności oraz fantomy i trenażery, które w pełni symulują czynności życiowe człowieka. Dzięki temu studenci pielęgniarstwa będą mogli w warunkach zbliżonych do autentycznych sytuacji – zdobywać i doskonalić umiejętności oraz procedury ratujące zdrowie i życie pacjentów.


 

logotypy projekt

 

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie
otrzymała 1 mln zł na realizację zadań w ramach przedsięwzięcia
„Inicjatywa wsparcia dążenia do doskonałości”

 

Umowę w tej sprawie Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie podpisała z Ministrem Edukacji i Nauki 13 maja 2020 r. Celem programu jest wsparcie uczelni w realizacji zadań, które wpłyną na poprawę jakości kształcenia na kierunkach studiów o profilu praktycznym.

Główne zadania projektu:

1. Doposażenie pracowni i laboratoriów w nowoczesny sprzęt specjalistyczny na potrzeby kierunków studiów z zakresu nauk inżynieryjno-technicznych:

  • laboratorium elektrotechniki i elektroniki,
  • laboratorium diagnostyki,
  • pracowni fizyki,
  • pracowni informatycznej.

2. Utworzenie nowych specjalistycznych stanowisk oraz doposażenie istniejących pracowni i laboratoriów w nowoczesny sprzęt specjalistyczny na potrzeby kierunków studiów z zakresu nauk o zdrowiu:

  • pracowni diagnostyki laboratoryjnej,
  • pracowni badań fizykalnych,
  • pracowni dietetyki,
  • pracowni kosmetycznej,
  • pracowni podologii,
  • pracowni wizażu i stylizacji.

3. Doposażenie istniejących specjalistycznych pracowni i laboratoriów w nowoczesny sprzęt specjalistyczny na potrzeby kierunków studiów z zakresu nauk humanistycznych:

  • laboratorium językowego (w tym zakup kabiny do tłumaczeń symultanicznych).

4. Wzmocnienie praktycznego wymiaru kształcenia przez zakup nowoczesnych środków dydaktycznych służących rozwijaniu zasobów w zakresie kształcenia na studiach o profilu praktycznym:

  • sprzętu komputerowego wraz z oprzyrządo­waniem,
  • oprogramowania specjalistycznego,
  • gier symulacyjnych,
  • pomocy dydaktycznych.

5. Poszerzanie liczby praktyków pracujących ze studentami przez włączenie przedstawicieli interesariuszy zewnętrznych właściwych dla danego kierunku studiów w prowadzenie:

  • zajęć praktycznych i seminariów w siedzibach interesariuszy
  • dodatkowego przedmiotu pn. Wprowadzenie do praktyk
  • indywidualnych konsultacji dla studentów w obszarze praktyk zawodowych.

6. Ponadprogramowa aktywność szkoleniowa dla studentów poszerzająca ich kwalifikacje, szczególnie w zakresie specyficznych kompetencji oczekiwanych przez lokalne otoczenie społeczno-gospodarcze uczelni.

7. Doskonalenie kadry dydaktycznej uczelni.

8. Aktualizacja zasobów biblioteki i poprawa dostępności do elektronicznych źródeł wiedzy.